Stort sortiment av nikotinpåsar! | Snabba leverans & färska produkter | Fri Frakt över 999kr!

Swenico

Tobaksfria nikotinpåsar.

0

Your Cart

Velo Byter Design och nya Produktnamn 2024

Velo nikotinpåsar

Velo är ett av de mest populära varumärkena i världen för tobaksfria nikotinpåsar. Velo ägs av British American Tobacco (BAT) och har en lång och intressant historia som genomgått flera förändringar genom åren.

Velo har flera gånger under sin historia ändrat både namn, produkt, och design på dosorna och under 2024 är det dags för ännu en förändring. Denna gång förblir produkterna oförändrade men dosorna får sig ett ansiktslyft och produktnamnen förändras.

Flera av dina favoritsmaker kommer under att genomgå en förändring – både i design och namn. Alla som älskar Velo behöver dock inte oroa sig då förändringarna är rent visuella och inga förändringar görs med innehållet.

Så, vad innebär denna förändring för oss konsumenter? Låt oss ta en närmare titt i detalj på vad Velos förändringar under 2024 inebär.

Velo

Produktförändringar och Nya Namn

Under 2024 kommer VELO att introducera en förnyad upplevelse för sina användare där flera produkter får nya namn och en uppfräschad design. Låt oss ta en närmare titt på de spännande förändringarna som väntar:

Velo Spiffy Spearmint Mini

VELO Easy Mint Mini byter namn till VELO Spiffy Spearmint Mini. Den behåller samma söta mint- och mentolsmak i en fräschare förpackning.

Velo Lime Flame

Velo Fresh Jalapeno Slim Strong blir nu Velo Lime Flame. Den erbjuder en spännande kombination av jalapeño och lime.

Velo Blushy Berry

VELO Ruby Berry Slim blir VELO Blushy Berry. Den behåller smaken av jordgubbar och röda bär i en modern design.

Velo Zingy Eucalyptus

Velo Eucalyptus Slim X-Strong ersätts av Velo Zingy Eucalyptus. Den erbjuder en uppfriskande kombination av eukalyptus och mentol med en extra stark nikotinstyrka.

Velo Mighty Peppermint Ultra

Velo Freeze Slim ULTRA får ett nytt namn, VELO Mighty Peppermint Ultra. Receptet är oförändrat och den fortsätter att erbjuda en ultra-stark mintsmak för intensivare upplevelser.

Velo Breezy Mango

Velo Tropic Breeze Slim blir nu Velo Breezy Mango. Den erbjuder fruktiga smaker av mandarin, passionsfrukt och mango.

Velo Groovy Grape

VELO Royal Purple Slim Strong byter namn till VELO Groovy Grape. Den bibehåller samma rika smak av röda druvor men i en ny förpackning.

Velo Crispy Peppermint

VELOs mest populära nikotinpåse Ice Cool Mint Slim Strong blir nu Velo Crispy Peppermint. Den erbjuder samma uppfriskande mintsmak med en kraftfull nikotinstyrka på 14 mg/g.

Velo Witty Spearmint

 VELO Mint Slim får en ny identitet – VELO Witty Spearmint. Den fräscha mintsmaken och den ikoniska vita designen består.

Velo Groovy Grape Mini

VELO Royal Purple Mini lämnar plats för VELO Groovy Grape Mini. Den har kvar den rika smaken av röda druvor i ett mer kompakt format.

Velo Mighty Peppermint

Namnet VELO Mighty Peppermint introduceras för både VELO Freeze Slim X-Strong och VELO Freeze Slim MAX.

Dessa nikotinpåsar erbjuder intensiva mintsmaker med olika nikotinstyrkor.

Velo Peppermint Storm

En ny variant, VELO Peppermint Storm, ersätter VELO Cool Storm Slim X-Strong. Denna nikotinpåse kombinerar mentol och pepparmynta i en kraftfull nikotinupplevelse.

Velo Arctic Grapefruit

VELO Frosty Grapefruit Slim Strong byts ut mot VELO Arctic Grapefruit. Den erbjuder samma härliga smaker av grapefrukt och pepparmint i en modernare förpackning.

Velo Twisted Pineapple

Velo Caribbean Spirit Slim Strong byter namn till Velo Twisted Pineapple. 

Velo Zesty Elderflower

Namnet VELO Zesty Elderflower introduceras som ersättning för VELO Elderflower Spritz Slim Strong. Denna nikotinpåse erbjuder fläderblom och lime i ett slimmat format.

Velo Lofty Liquorice

VELO Liquorice Slim Strong ersätts av VELO Lofty Liquorice. Den behåller den distinkta smaken av lakrits, anis och salmiak.

Velo Wintery Watermelon Mini

Velo Iced Melon Mini kommer nu att heta Velo Wintery Watermelon Mini. Den erbjuder en uppfriskande smakblandning av vattenmelon och mynta i ett mindre format.

Velos nya design – Vad innebär det?

Velo kommer under 2024 att genomgå en omfattande omdesign av hela sitt sortiment där vissa dosor får större förändringar än andra. Dessutom byts namnen på hela sortimentet.

Det handlar inte bara om att uppdatera utseendet för Velo utan det är en strategi för att förbättra hela användarupplevelsen och skapa mer enhetliga produkter över hela världen. Under 2022 ändrade man som bekant namnet från Lyft till Velo för att skapa ett mer enhetligt varumärke över hela världen och detta är ett ytterligare steg i denna riktning.

Ny Dosdesign

Velos dosor får en en helt ny design. Vissa dosor förblir oförändrade bortsett från det nya namnet men andra får ett helt nytt visuellt utseende.

Designerna ska vara moderna och stilrena och bidra till en enhetlig känsla över hela produktlinjen. För att gradvis introducera användarna till denna förändring kommer de mest populära dosorna initialt att vara försedda med klisterlappar som döljer den nya designen. Detta steg är utformat för att underlätta övergången och ge användarna tid att omfamna det nya utseendet. Man drar helt enkelt bort klisterlappen och den nya designen visar sig bakom.

Varför förändringen?

Den omfattande förändringen av dosdesign och märkningssystem tjänar två övergripande syften. För det första är det en anpassning för att bättre reflektera de unika smakprofilerna som varje produkt erbjuder. För det andra strävar Velo efter att förenkla konsumentens valprocess genom tydligare design och en innovativ märkning. I och med denna förändring introducerar Velo också ett nytt system för att indikera nikotinstyrkan. Velo använder nu ett nytt punktsystem från 0-6 pluggar för att indikera nikotinstyrkan. Detta är ett viktigt steg för att göra nikotinstyrkan tydligare då olika produkter tidigare hade olika antal pluppar. Detta underlättar för användarna att hitta sin perfekta nikotinstyrka.

Nya Produktnamn från Velo

Utöver designförändringarna av dosan kommer Velos produkter att få nya namn. Syftet är att göra sortimentet mer tillgängligt och lättförståeligt för konsumenterna. Till exempel, det gamla namnet ”Royal purple” sa inte mycket om smaken på produkten men det nya namnet ”Groovy Grape” beskriver på ett bättre sätt vad man kan förvänta sig smakmässigt vilket är en välkomnad förändring för konsumenterna.

Nya Märkningssystemet

För att ytterligare förenkla för användarna implementerar Velo ett nytt punktsystem för att tydligt indikera nikotinstyrkan på varje dosa. Detta system sträcker sig från 0 till 6 pluppar och ger en lättare förståelse för nikotinstyrkan för varje produkt.

Implementering och Övergångsperiod

Som nämnt tidigare kommer Velos förändringar att introducera gradvis på Velos olika marknader. Förändringen görs för att skapa en enhetlig global varumärkesidentitet och göra det lättare för konsumenter att hitta deras favoritprodukter oavsett var i världen de är.

SHARE

Lämna ett svar